Ontsluiting aalsmeerderweg icm bushalte het oosten en duurzame mobiliteit
Van "Oosteindedriehoek deelgebied 1"
Ga naar het project
Beste,
zoals in de info avond ook gevraagd graag aandacht voor de ontsluiting aan de aalsmeerderweg. Ik snap dat deze plannen nog niet compleet zijn, maar wil wel mijn zorgen nogmaals uiten en aanstippen waarom.
Met komst van 875 woningen (x 2 auto's ongeveer) en de uitbreiding naar nog meer delen (tot 1700 woningen) , zullen filevorming en gevaarlijke situaties bij de ontsluiting en dichtbij de bushalte ontstaan.
Er is in de meeting gezegd, dat wordt nagedacht over een slinger in de weg. Echter dat neemt nog niet de gevaarlijke situatie van de bushalte van het oosten (vanuit amstelveen), waar je letterlijk op straat staat.
Daarom lijkt mij een gecombineerde aanpak, waarbij de bushalte en de onsluiting tegelijk in een geintegreerd ontwerp komen, beter. Of beter nog, de halte aalsmeerderweg 481 en het oosten (377) combineren tot een grote halte inclusief rotonde en extra ontsluiting.
Alleen de nieuwe wijk auto luw maken, zal niet voldoende zijn om de verkeersdrukte/groei te temperen van zoveel meer huishoudens. Ter vergelijking, de wijk nieuw-oosteinde telt 3 (+) ontsluitingen, terwijl we het hier over meer woningen hebben. Zeker rondom de ontsluiting aalsmeerderweg zal de verkeersdrukte en file vorming zoveel meer uitstoot veroorzaken!
Dit heeft een milieu impact, die niet meer van deze tijd is en volgens mij niet in de ambities van Aalsmeer passen.
Qua duurzame mobilitiet is mijn voorstel om OV aantrekkelijk te maken door iig voor Aalsmeer (oost) OV gratis aan te bieden binnen Aalsmeer. En de bushaltes veilig(er) en toegankelijk(er) te maken.
De vraag is hoe komt de onstluiting (icm bus?) er uit te zien?
Mvg,
Vanessa Leeuwin
